Analiza Potrzeb Klienta w ubezpieczeniach

Analiza Potrzeb Klienta to niezwykle ważny element procesu sprzedaży. W końcu klient decyduje się na skorzystanie z usług agenta właśnie po to, aby ten pomógł mu w wyborze najlepszej oferty – a to APK jest kluczowym czynnikiem pozwalającym wyselekcjonować spośród wielu propozycji ubezpieczyli, tę która rzeczywiście zaspokoi jego konkretne potrzeby i wymagania. 

W Diamond Finance staramy się jak najbardziej usprawnić działania związane z Analizą Potrzeb Klienta, aby ułatwić pracę naszym Partnerom i zapewnić najwyższą jakość usług naszym Klientom – dlatego posiadamy wewnętrzny system do ewidencji i dokumentacji –  ePartner.
Więcej o naszych innowacjach przeczytasz tutaj

Celem APK jest zdjęcie z klienta odpowiedzialności zabiegania o to, by umowa ubezpieczenia była dla niego właściwa – staje się to obowiązkiem Agenta. A co oznacza właściwa umowa? Jest to to taka, która spełnia potrzeby i oczekiwania konsumenta Na aspekty wpływające na potrzeby ubezpieczeniowe klienta składają się przede wszystkim: 

  • położenie życiowe (wiek, płeć, stan cywilny, relacje rodzinne, szczególne rodzaje aktywności życiowej, jak sport lub turystyka), 
  • stan zdrowia i związania z nim zdolność do pracy,
  • mienie będące przedmiotem własności, innych praw rzeczowych i obligacyjnych oraz posiadania,
  • prowadzona działalność gospodarcza. 

Z każdym z tych aspektów wiążę się ryzyko, a zadaniem agenta jest ustalenie, czy jest ono ubezpieczalnie. 
Jeśli odpowiedź brzmi tak, kolejną kwestią jest zaproponowanie produktu ubezpieczeniowego, który będzie dla klienta rzeczywiście użyteczny, a to znaczy, że: 

  • obejmuje ochroną ubezpieczeniową istotne, zidentyfikowane w toku APK ryzyka, 
  • nie zawiera w swej treści postanowienia o pokryciu ryzyk nieistniejących (które mają taki charakter ze względu na zidentyfikowane cechy klienta), 
  • nie pozostawia poza zakresem ochrony istotnych ryzyk, zidentyfikowanych w toku APK. 

Klient ma oczywiście prawo wyrazić swoją opinię i zdecydować się na ewentualne zmiany, które powinny zostać uwzględnione. Jeśli są one dla klienta niekorzystne, agent powinien dokonać merytorycznej analizy jego wymagań, a następnie ostrzec oraz doradzić przeciwko nim. 

Ostateczna decyzja pozostaje w rękach klienta, ale Agent powinien wykorzystać wszystkie możliwe środki, aby udokumentować i przedstawić mu przed tym najkorzystniejszą ofertę.